Mijn jaar in Amerika !

Een hoop geklets, homecoming, nieuw gastgezin & mini vakantie

Hallo allemaal,

Oeps,SORRY! Ik had nooit gedacht dat een blog bijhouden zo ingewikkeld kon zijn. Ik heb het zo druk met alle leuken dingen hier dat ik amper tijd heb om te vertellen wat ik allemaal heb meegemaakt. In mijn laatste blog vertelde ik over de cheer clinic.... tja... hoelang is dat al wel niet geleden.... bijna 2 maanden.... Ik zal vanaf daar proberen te vertellen wat er in de tussen tijd allemaal is gebeurd.

Ik krijg vaak de vraag wat ik in het weekend doe, eigenlijk doe ik elk weekend hetzelfde. Ik ga met mijn vrienden naar een winkelcentrum waar we of naar de bioscoop gaan of gewoon leuk winkels kijken en hier en daar en beetje shoppen. De bioscoop hier is zo anders dan in Nederland. Alles is re-fill en de stoelen kun je zelf besturen, je kan helemaal languit liggen!

Ik heb hetontzettend druk met cheerleaden. Elke vrijdagenzaterdag hebben we een American football game en elke dinsdag en donderdag een volleyball game die wij cheerleaden. Het is ontzettend leuk! echt helemaal mijn ding. Inmiddels heb ik alle kleding, uniforms, tassen, drink bekers enz.je kan het zo gek niet bedenken wat je allemaal krijgt als je een cheerleader bent. Ik heb zelfs een bord in mijn tuin staan waarop staat"home of a Heritage cheerleader."

Een paar weken geleden heb ik homecoming gehad op school. Het school thema was Vegas. De hele week moesten we verkleed naar school. Dag 1 stond in het teken van Circus Circus. Ik had mezelf verkleed als een tijger en mijn hele cheerteam was verkleed als andere circus dieren. De tweede dag was Caesar Palace. Ik was verkleed als een Griekse Godin. Dag drie was the 80's... Ik wist mijn god niet hoe ik me moest verkleden, maar uiteindelijk droeg ik een shirt van madonna en een hoge staart met aan parel ketting. Dag 4 was Excalibur. Ik droeg een jurkje met een tiara. De laatste dag was spirit day. Iedereen moest de kleuren vanzijn klas dragen.Mijn klassen kleur is rood, dus ik droeg een rood shirt. Vrijdag middag hadden een essambly... mijn eerste assamby op school. WAT WAS HET GAAF! Wij hadden op dinsdag en donderdag een klassen lied geoefend die we op de assembly moesten opdragen. https://www.youtube.com/watch?v=agTtIEeFcVM Via deze link kunnen jullie mijn Homecoming assembly bekijken....

Vrijdag avond hadden we de Homecoming dance wat ook een hele happening is. Ik ben samen met mijn twee beste vriedinnen naar een shopping mall gegaan waar we ons haar hebben laten doen bij JC Penny, en onze makeup bij MAC. Onze jurken hadden we al eerder gekocht die week. De winkels hingen vol met grote fel gekleurde jurken vol met kant en diamanten. voor de mensen die mij kennen,...die weeten dat dat TOAALniet mijn ding is. Ik had er voor de grap een aangetrokken, kon zo Disneyland in. Toch heb ik een super mooi jurkje kunnen scoren. Nadat we ons haar en makeup hadden laten doen zijn we naar mijn vriendin haar huis gegaan om onze jurkjen aan te trekken en foto's te maken. Toen zijn we naar school gegaan en kon het feest beginnen!

In de titel noemde ik het al... "nieuw gastgezin".... Ik had een super leuk gastgezin toen ik hier kwam. Ik kon het super goed met mijn gastouders en broertjes vinden. Maar tussen mij en het Japanse meisje liep het echt totaal niet. We hebben het er met de organisatie over gehad en die gaf ons de keus wat wij wilde. Het Japanse meisje wilde niet weg uit het gezin, en ik in eerste instantie ookniet, totdat mijn organisatie vertelde dat ik zelf een gastgezin mocht zoeken. Ik had het er met mijn vriendin Katie over en zei vertelde het aan haar ouders. Haar ouders wilde mij heel graag hosten. Binnen een week was Katie niet alleen mijn vriendin, maar ook mijn zus! ook heb ik een jonger broertje Bryan, die bij mij in het cheerteam zit en heel erg op mijn oudere broer in Nederlands lijkt. Omdat ik hun ouders al kende ging alles heel makkelijk en voelde ik me gelijk thuis.

Afgelopen weekend hadden we een mini vakantie van 4 dagen. We zijn naar Glenwood spring geweest. Daar zijn we eerst naar een attractie park geweest, en de tweede dag naar hotspring pools. WAT IS DAT LEKKER ZEG! Midden in de bergen, met sneeuw op de achtergrond zaten wij lekker in een hot tub. Daarna zijn we even gaan winkelen, en toen het weer donker werd zijn we terug naar de hotspring pools gegaan.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om weer iets te lezen. Als jullie vragen hebben laat ze achter in de comments en dan kan ik ze in de volgende blog beantwoorden.

Groetjes,

Esmee

Kiss

Reacties

Reacties

Andrea

Oh wat heb ik genoten van al je verhalen ,en wat beleef je veel .
Die hot springs zijn lekker he heeft je Oma ook in gezeten .
En verder het shoppen is daar ook zo heerlijk .
Wat leuk dat je een nieuw gast gezin heb waar je je lekker bij voelt .
Doen jullie nog wel iets op school ?
In ieder geval zal je engels perfect zijn .
Groetjes Esmee
En niet zo lang op zich laten wachten he de volgende blog .

Joke Wetsteijn

Hi Esmee ,wat een geweldige ervaring is dit voor jou,en fij dat je het naar je zin hebt.
Je verhalen zijn leuk om te lezen als ik je dit allemaal zo lees zie ik mezelf ook weer door de malls wandelen en in de hot springs zitten .Fijn dat je nu in een nieuw gastgezin zit en idd ik dacht eerst bij de foto's dat ik Niels zag.
Maar het is niet alleen maar feest neem ik aan je moet op school ook presteren en gaat dat ook goed .Ik wacht met vol spanning je volgen de verhalen af want nu komt Thanks Giving ????,Haloween ???? en Christmas ????en New Year ????????eraan .Heel veel plezier en een dikke ????????

yolande v broekhoven

Hoi Esmee wat leuk om je verhalen te lezen en wat fijn voor je dat je t nu naar je zin hebt in het gastgezin. Hoe gaat t op school...kan je daat iets over vertellen...ben heel benieuwd hoe t niveau daar voor je is..want je moet wel wat leren toch ? Geniet van alles wat op je pad komt en ik kijk al uit naar je volgende verslag..lieve groetjes yolande

mvaneijden1964@icloud.com

Fijn dat je een ontzettend leuke tijd hebt. Geniet maar niet "met mate". Je schrijft leuk trouwens.....
Warme groet,
Mariska Salters

Thera Gijsbertse

Meis wat een geweldig bericht blijf door gaan met het schrijven geniet er van succes en veel plezier.

Monique

Jee Esmee wat ontzettend gaaf allemaal en dat filmpje, kippenvel !!!!! Wat een ontzettende gave en vooral leerzame tijd voor je, geniet iedere dag !!!
liefs Monique

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!