Mijn jaar in Amerika !

Net als in de film...

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets op mijn blog heb gezet, maarhier ben er weer. Ik ben inmiddels al 3 weken naar school geweest en heb weer een hoop meegemaakt. Waar zal ik eens beginnen.....

13 augustus ben ik voor het eerst naar school geweest. Ik heb toen een rondleiding door de school gehad en mijn vakken pakket gekozen. Dit semester volg ik de vakken US Histoy, Energie for the future,Psychology, Cardio combo, Algebra, Creative writing ennatuurlijk Engels.Ik heb een super leuke mentor en er zijn nog 4 andere exchange studentsop mijn school.

14 augustus was dan deeerste officiele schooldag. Ik ben samen met mijn vriendin Natalie om 6 uur s'ochtend naar school gegaan om met alle seniors de zonsopkomst te kijken en daarna pannenkoeken te eten. Het was super gezellig en ik heb toen een hoop mensen leren kennen. Om 7:21 uur ging de schoolbel en begon mijn eerste les uur. Alle docenten en leerlingen zijn super enthousiast en vanaf het eerste moment dat ik de klas in liep voelde ik me al helemaal thuis en welkom.

Mijn school heeft 1700 leerlingen. Dat is wel even wat anders dan wat ik gewend ben in Nederland. Het niveau op school hier is echt heel laag. Wat ik nu krijg in algebra, heb ik in Nederland gehad toen ik in de eertse zat van de middelbare school. Huiswerk op mijn school kennen ze nauwelijks. School begint om 7:21 uur, en eindigd om 2:18 uur.

18 augustus heb ik try-outs gedaan voor het cheerleader team op school. Ik moet een dans voorbereiden eneen aantal sprongen. Voor mijn gevoel ging het totaal niet goed. Ik heb natuurlijk geen enkele ervaring met cheerleaden omdat wij dat in Nederland niet kennen. toen ik vrijdag mijn Engels klas in liep, sprong een vriendin van mij op mijn rug en schreeuwde: YOU MADE IT. YOU MADE THE CHEERTEAM!!! Ik was zo blij, vanaf dat moment mocht ik mezelf een echte cheerleader noemen.

Ik heb elke dag na school cheertraining van 2:45 uur tot 4:45 uur. Op dinsdag gaan we naar een speciale turnzaal waar we salto's, backflips en nog veel meer leren. Ik heb een super leuk cheer team waar ik het echt super goed mee kan vinden. Ook mijn coach is super enthousiast om een exchange student in het cheerteam te hebben. Onze trainingen zijn intensief, als ik na de training thuis kom ben ik helemaal gesloopt. Op zaterdag cheer ik de American Football game, en af en toe door de weeks na onze training een volleybal of basketbal game.

21 augustus was Welcome back dance op school. Ik was samen met mijn vriendinnen verkleed als troetelbeertjes. Het was super leuk en iedereen zei dat mijn vrienden groep de beste en orgineelste outfits had.

28 augustus ben ik met een groep vriendinnen naar de eerst American football game geweest van dit seizoen. Het was de eerste football game in mijn hele leven. Ik snap helemaal niets van de regels maar de sfeer was echt ontzettend gaaf! Onze school heeft echt een enorme school spirit. Iedereen had zich verkleed in de kleuren van onze school. Helaas hebben we de wedstrijd verloren maar het was zo gaaf om er bij te zijn.

Afgelopen week was er een cheer clinic bij mij op school. Alle cheerleaders gaven cheerles aan kinderen van 3 tot 13 jaar oud de hele week lang. We speelde spelletjes en leerde ze een aantal cheers. Op vrijdag mochten alle kinderen tijdens de groote American Football game 'optreden'. We liepen met alle kleine kinderen het veld op en hebben toen de cheers gedaan. Het was echt ontzettend leuk !

Het voelt echt aslof ik in een film ben beland. Het zo ongelofelijk gaaf om hier te zijn en dit allemaal mee te mogen maken. Ik heb in deze 3 weken school nog veel meer leuke dingen gedaan en meegemaakt maar dit zijn toch we echt de highlights. Ik heb hoop dat jullie het leuk vonden om weer een stuje van mijn leven in Amerika te lezen.

Groetjes,

Esmee

Kiss

Reacties

Reacties

Andrea ekelo -stelloo

Hoi Esmee
Heb nu al weer genoten van je verhaal ,wat maak je een hoop leuke dingen mee ,ja het school niveau is veel lager daar had ik al meer over gehoord maar wat maak het uit je leert er altijd bij .
Kijk uit naar je volgend verhaal .

Monique Waar

Hi Esmee wat klinkt het allemaal ontzettend gaaf. Ben blij te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Blijf ons op de hoogte houden hoor echt super keuk.
Liefs Monique

Anita Abbink

Geweldige belevenissen. Dit vergeet je nooit meer. Super stoer!

anneke

klinkt spannend, enthousiast en leuk!

renate

super leuk om te lezen en nu al weer benieuwd naar je volgende verhaal.
Succes!

Koosje

Super gaaf om dit te lezen en top dat je het zo fijn hebt.Straks wil je niet meet terug. Groetjes Koosje.

Mirjam

Ha Esmee, ik weet niet of je al les in creative writing had gehad, maar je hebt zeker talent! Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!